• Establish procedure on risk management and risk management evaluation.
• Set up specific risk categories (risk lines) and assign appropriate methods to address violations within each risk category.
• Collaborate with the first line of defense to identify and monitor risks.
• Analyze and warn of potential risks, proposing short-term and long-term preventive measures.
• Participate in risk-related decisions according to internal regulations.
• Produce internal risk management reports as required.
Kind of Risks:
1. Credit Risk arise from Customer Partner (supplier, …)
• Identifying potential risks, setting risk tolerance levels, and establishing policies to minimize losses.
• Issue and review credit limits for customers or business units based on their creditworthiness, financial stability, and risk profile.
• Continuously track and evaluate the performance of outstanding loans and credit portfolios. Implement corrective actions to address any deterioration in credit quality.
• Other daily tasks: credit assessment, credit approval, etc.
2. Operational Risk arise from Customer, Employees
• Identify, monitor, and control the following risks: internal fraud, external fraud, labor policy violations, customer violations, anti-money laundering violations, property damage/loss, and business interruption.
• Manage operational risks related to outsourcing activities
• Manage operational risks in technology applications
• Purchase insurance to mitigate operational loss risks
• Bachelor degree or above, majored in Auditing, Risk Management, Finance - Banking or related majors is a must.
• Fluent in English (4 skills).
• Candidate with experience in Risk Management, Audit, Credit Appraisal at Finance – Banking, Securities, Audit Services companies is highly preferred.
• Have knowledge of regulations, products in the banking and finance industry, risk management methods and techniques.
• Proficient in Microsoft Office (PowerPoint, Word, Excel).
• Carefully, logically, quick learning and good communication and present, solving problem orientation, honesty and integrity, independent to propose proposal to top authority from 0 to have.
• Working time is only 5 days/week (from Monday to Friday).
• Attractive salary.
• 13th month salary, annual salary increase, year-end bonus according to annual performance evaluation.
• Company car when working outside the company.
• Lunch allowance; phone and computer are provided.
• Clear career path according to Company’s policy.
• Teambuilding level 5* domestically and internationally; company sponsored when traveling, picnic in groups.
• Happy Hour, New Year Party, Lucky Draw, Christmas Party, Birthday, watching movies and other entertainment activities.
• Besides the statutory insurance, all employees have accident and health insurance package 24/24.
Floor 28, Saigon Trade Centre, 37 Ton Duc Thang St., Dist.1, HCMC
Công ty Cho Thuê Tài Chính TNHH Một Thành Viên Quốc Tế Chailease ("CILC") là tổ chức tín dụng 100% vốn nước ngoài thuộc Chailease Finance Group – là tập đoàn cho thuê tài chính hàng đầu ở Đài Loan với hơn 40 năm kinh nghiệm và có hoạt động kinh doanh tại các quốc gia thuộc lãnh thổ Trung Quốc, Đài Loan, Châu Á Thái Bình Dương và Hoa Kỳ.
CILC được Ngân Hàng Nhà Nước Việt Nam cấp giấy phép thành lập vào năm 2006 và bắt đầu đi vào họat động tại Việt Nam năm 2007. CILC thực hiện dịch vụ cho thuê tài chính tài sản trong nước, mua và cho thuê lại, cho thuê tài chính tài sản nhập khẩu với những máy móc thiết bị và phương tiện vận chuyển …cho những doanh nghiệp tại Việt Nam.
Kỹ Sư Đảm Bảo Chất Lượng Quy Trình (Doanh nghiệp CÔNG TY TNHH CÔNG NGHỆ GLOBAL STAR)
Kỹ Sư Quy Trình (Tiếng Trung) (Doanh nghiệp CÔNG TY TNHH CÔNG NGHỆ GLOBAL STAR)
Thực tập sinh kế toán (Doanh nghiệp CÔNG TY TNHH TƯ VẤN PHẠM VÀ CÁC CỘNG SỰ)
Trợ Lý Sản Xuất (Tiếng Anh / Tiếng Trung) (Doanh nghiệp CÔNG TY TNHH CÔNG NGHỆ GLOBAL STAR)
Risk Management Officer (Doanh nghiệp Công ty Cho thuê Tài chính TNHH MTV Quốc tế Chailease)